بهترین راه‌ های افزایش فالوور اینستاگرام رایگان
نوشته شده توسط : ساحل

سوال بزرگواری شما را به این مقاله رسانده است. این سوال که چرا پیج اینستاگرام شما آنقدر که باید کامیاب نیست. چرا مانند پیج های اینستاگرامی بزرگ، رونق ندارد؟ اصلاً این پیج های کبیر اینستاگرامی چه می‌کنند که تا این مرز موفق هستند؟ آنها از چه روشی برای افزایش فالوورهای خویش کاربرد می‌کنند؟ چه تدبیر و ترفندی هست که شما متعلق به مطلع نیستید؟ من در این مقاله منظور دارم پاسخ سوال شما را بدهم. پاسخ این سوال که چه روش های رایگان یا ناچیز هزینه ای برای جذب فالوورهای واقعی و ایرانی وجود دارد.

اما نه! این یک مقاله ساده و بی سر و خاتمه نیست. این مقاله قرار است قدم به قدم با شما در جهت ساخت یک پیج اینستاگرام کامیاب حرکت کند و به شما یاد بدهد که چگونه می‌توانید فالوورهای زیاد زیادی را جذب کنید. فالوورهایی واقعی، ایرانی و فعال! فالوورهایی که پیج شما را دوست دارند و در آن تکاپو می‌کنند. بعد اگر به پیگیری یک آموزش درست و حسابی برای بالا بردن فالوورهای اینستاگرام خود هستید، جای درستی آمده‌اید.

در پیوستگی ما ۸ مرحله اساسی برای برپایی یک پیج اینستاگرام موفق را با شما بررسی خواهیم کرد. ۸ تکنیک و طریق برای آنکه مطمئن شوید پیج اینستاگرام شما موفقیت بی‌نظیری خواهد داشت. با ما همراه باشید.

 

۸ روش فوق‌العاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام
۱) برای خویش یک راهبرد اینستاگرامی تعریف کنید
افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روش‌هایی هستی دارند که شما یک‌شبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ ولی مسلما این تنها به یک شماره در صفحه شما تبدیل می‌شود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد. اصولا مسیر صحیح هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، دلخواه و مطمئن می‌رساند. برای بسیار شدن فالوورهای خویش شما ابتدا به یک راهبرد احتیاج دارید. راهبرد طراحی یک راه است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ دلخواه می‌رساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:

هدف خویش را مشخص کنید
داشتن یک هدف شفاف مهم‌ترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین منظور به چشم انداز و آیندۀ کسب‌وکار (یا گویه فعالیت‌تان) خویش فکر کنید. به این اندیشه کنید که “جایگاه دلخواه شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوب‌ترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنت‌ها چگونه باشد؟”

اگر پاسخ این سوال‌ها را می‌دانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در دسته هدفگذاری است، بعد نخست منظور خویش را مشخص کنید و سپس استراتژی پسندیده طراحی کنید.

برنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید
حالا که منظور مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند.

لابد الان با قیافۀ آویزان می‌پرسید “بر چه پای بست، برنامه بنویسم؟” اصلا نگران ناشید، سه نکته‌ای که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.

شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقه‌هایی در پیوستگی هستید (یا می‌خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیش‌بینی‌ و تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتارها و واکنش‌های آنها می‌توانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.
علاوه بر این ادامه باید کوشش کنید در جست‌وجوی کسانی باشید که به صورت بالقوه به پیج شما علاقه‌مندند.
تحلیل رقبا: یگانه از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک می‌کند، رسیدگی و تحلیل دقیق پیج‌های رقبا است. شما می‌توانید نقاط ناتوانی و نیرو آنها را بسنجید، کدام پیج‌ها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پست‌ها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟
با اتمام یک رسیدگی دقیق در پیج‌های رقبا شما به یک گنچینۀ ارزشمند از تجربیات سایرین دست پیدا می‌کنید که این برنامۀ شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ می‌کند.

هویت و ارزش‌هایتان را بشناسانید: گرد دیگر از کلیدهای طراحی راهبرد مناسب فکر و ایدۀ شما در مورد برندتان است. قطعا شما یک فکر و ایده‌ای پشت برندتان دارید. مثلا شعار رسانۀ تجارت مدرن این است “شفاف باشید، متفاوت باشید” و شما همه‌جای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر شده مستقیم و غیر مستقیم رد این شعار را می‌بینید، در واقعیت رسانه بازرگانی مدرن یک هویت مشخص برای خودش تعیین کرده و این هویت به مهم‌ترین ارزش شرکت تبدیل شده است. مخاطبان نیز مدرن را با همین هویت می شناسند.
اما چه راه‌هایی کمک می‌کند که شما هویت برند خود را به مخاطبانتان القا کنید؟

اگر تمام پست‌های شما در عین متفاوت بودن یک تم ویژه داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی بیشتری خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما کارساز است. داشتن لوگو باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر به عقیده بیایید. شعار برند شما نشانه خواهد عدل که مصمم هستید، منظور دارید و آمده‌اید که بمانید. و در پایان برای خودتان یک هشتگ مخصوص بسازید؛ هشتگی که ویژه شما و معرف کسب و کار شما باشد. این کار کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خویش باقی بمانید.

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

تم صفحه اینستاگرام oh.sopretty

بررسی و تجزیه تحلیل: در پایان شما باید دائما استراتژی‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. پیوستگی باید در عقیده داشته باشید که چقدر از هدف‌تان بعید شده‌اید یا چقدر به آن نزدیکید. این استراتژی کجا اغلب جواب دیتا و کجا نه. پرسیدن سوال‌های درست مهم‌ترین کاری است که در مقوله شفا استراتژی‌تان باید اتمام بدهید.
۲- پیوسته و در زمان مناسب پست بگذارید
بالاتر گفتیم که باید یک استراتژی اینستاگرامی داشته باشید. قراردادن یا پست به چهره یومیه باعث می‌شود شما در کانون پروا مخاطبتان بمانید. در حقیقت شما به کاربرانتان نشان می‌دهید که سوداگری شما پرکار و زنده است و شانس اینکه فالوورهای شما به پستتان واکنش نشانه بدهند اغلب می‌شود. علاوه بر این لایک و کامنت فالوورهای شما به فالوورهای فالووهای شما هم نشان دیتا خواهد شد و همین چرخه باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید.

در قراردادن یا پست امتحان و خطا کنید. پست قراردادن یا در ساعات گوناگون را امتحان کنید و نتیجه را رسیدگی کنید. شما باید بیننده خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خویش و مخاطبتان دارید طریق روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود.

به آمارهایی که در اینباره هستی دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با مقوله فعالیتتان از آنها بهره‌گیری کنید. برای نمونه طبق پژوهش هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین سررسید برای قراردادن یا پست در اینستاگرام هستند. بر پایه این تحقیق در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال بازبینی پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

۳-عکس‌های باکیفیت و جذاب منتشر کنید
گفتیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. به این اندیشه کنید که چه چیز مایه می‌شود کاربری که سریع تند در حال بالا پایین کردن فید اینستاگرامش است، برای عکس شما توقف کند؟

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید کوشش کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها بهره‌گیری کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد ۲۴% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که ۶۵-۸۵% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟

در تعبيه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید لغایت یک گفتار هماهنگ بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند. کوشش کنید برند یا کسب‌وکار شما یک سخیف کاری منحصر بفرد داشته باشد لغایت از روی آن شناخته شود. برای مثال، صفحه اینستاگرام بیسکوئیت گرجی پست‌های بسیار جالبی منتشر می‌کند. در همه‌ی پست‌ها سعی شده است محصولات گرجی به نحوی خلاقانه در کانون پروا پیمان بگیرند.

 

۴-از استوری اینستاگرام کاربرد کنید
روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر پرکار در جهان از استوری اینستاگرام بهره‌گیری می‌کنند. با به کارگیری استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها بدست فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در رسته نخست فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند لغایت پست‌ها برای کاربران فعال اغلب نمایش دیتا شود. اگر به اطلاعات کاملتری در مورد استوری اینستاگرام بیچارگی دارید می‌توانید به مقالۀ استوری اینستاگرام، بازاریابی به سخیف مدرن در تارنگار امروزین مراجعه کنید.

۵- کپشن های جذاب بنویسید
کپشن خویش را به نحوی بنویسید که بتواند توجه بیننده را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه برای کپشن‌ اینستاگرام خویش متن جذاب بنویسیم را که در این رابطه در بخش آموزش تارنگار ما پیمان دارد بخوانید. در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات در نگارش کپشن را می‌آورم.

مختصر و سودمند بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما را خسته می‌کند. کپشن مکملی برای عکس شماست. دستور بدهید عکس هم با بیننده سخن بگوید!
کاربردی بودن را فراموش نکنید: هدف اصلی پست را فراموش نکنید. مثلا اگر محصولی از برندتان را در یک عکس معرفی می‌کنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید (یا تخفیف!) ضروری است.
خلاق و بذله گو طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری را به یاد داریم که احتمالاً حتی مصرف کننده محصول آن برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی آن فرآورده بکار رفته بود، آن تبلیغ یادمان باقیمانده است. نیازی نیست همش با یک لحن رسمی با بیننده خویش حرف بزنید. بذله گو طبعی می‌تواند مایه شود فالوورها شما را برادر داشته باشند.
سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌ها است. درباره‌ی نقاط ناتوانی و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد سوال کنید و جواب ها را با دقت بخوانید.
قصه بگویید: قصه‌گویی یکتا از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که توانسته است شکل ویژه به خودش را در اینستاگرام هم پیدا کند. با قصه‌گویی می‌توانید برندتان را بهتر به فالوورها توضیح بدهید. مثلاً می‌توانید در قالب چند استوری صفر الی صد تولید یکتا از محصولات خود را در قالب یک داستان داستان کنید.
اصول پلتفرم را رعایت کنید: نکاتی همانند بکاربردن واژه ها مهم‌تر در نخست کپشن و استفاده صحیح از هشتگ ها را رعایت کنید. در این مورد مقالۀ ۲۶ ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشد، را در وبلاگ امروزین می‌توانید بخوانید.
۶- از هشتگ استفاده کنید
هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی کارساز است که پیوسته با محتوایی که منتشر می‌کنید، کاربرد شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند لغایت راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم قبل برود.

این اشتباه بزرگواری است که اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. حتی اگر پستتان هشتگ‌های زیادی دارد، چندی از آنها را در کامنت‌ها قرار بدهید؛ آنها همچنان کارکرد خود را خواهند داشت.

یادآوری می‌کنم، یک هشتگ مخصوص به خودتان بسازید، این باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن مخاطب بمانید و همه شما را با پیام خودتان بشناسند.

یک نمونه خوب در این زمینه، یک برند محصولات بهداشتی بانوان به نام Always است که در مقوله به کارگیری هشتگ دست به شغل جالبی زد. ایده‌ای که مطرح شد بر بنیاد یک نظریه علمی بود که می‌گفت دختران در سنین بلوغ مبتلا کمبود خودباوری می‌شوند. پس برند آلویز هشتگ LikeAGirl# را ساخت و از بانوان آهنگ که در هر زمینه‌ای که به موفقیت رسیدند از این هشتگ استفاده کنند. نتیجه این بود که طی دو ماه: ۷۶ میلیون بازدید در سطح جهانی و ۴٫۴ میلیارد ایمپرشن گرفتن کرد.

۷- به شیوه‌های گوناگون با کاربرانتان تعامل داشته باشید
زیاد می‌خوانیم و می‌شنویم که راه رشد در شبکه‌های اجتماعی و وب به طور کلی، تعامل است. این واژه به قدری دارد کاربرد می‌شود که رهنمود می‌کنیم بیایید یکبار آن را برای خودمان به سادگی معنی کنیم. وقتی میگوئیم پستی بگذارید که میزان تعامل کاربران را بالا ببرد، منظور چیست؟

تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او متعلق به پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکسل العمل منتقل کند. بعد محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در بیننده برپایی کنند. 

چگونه تعداد فالوور های خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

نکاتی که در پیوستگی آمده است می‌تواند به شما کمک کند با کاربرانتان تعامل سازنده‌تری داشته باشید:

سوال بپرسید: سوال سؤال کردن معمولاً پروا کسان را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن پاسخ سراغ کامنت‌ها می‌روند.

فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها برپایی کنید. مثلاً اگر احد از رفقا خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با جستار مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده بدست کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما دلیل و چشم وهمچشمی ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح می‌شود.

اجتماعی باشید: با رقبایتان در وابستگی باشید. افرادی که مقوله تکاپو مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این کسان بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید.

رخددادهای مهم دامنه کاریتان را آگاهی رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها کمپانی کنید.

به Explore Tab اینستاگرام گذرگاه پیدا کنید: Explore Tab اینستاگرام همان آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن است. بر اساس گفته سازندگان اینستاگرام Explore Tab جایی است که می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های جالبِ کسانی که فالوو نمی‌کنید را بیابید. محتواهایی که در Explore Tab پیمان می‌گیرند روزانه بدست بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تماشا می‌شوند. گذرگاه یافتن به Explore Tab راحت نیست، ولی در چهره موفقیت شمار زیادی فالوور پیوسته خواهید داشت. برای همین به شما توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

 

۸- از موفقیت دیگران درس بگیرید
هزاران سرگذشت موفقیت در سرتاسر وب هستی دارد. هر یک از آنها می‌تواند به شما در افزایش فالوور کمک کند. در پیوستگی چند مثال از این کامیابی ها می‌آورم.

Murad Osmann و پروژه Followme#
مراد عثمان در سنه ۲۰۱۱ و در جریان یک سفر کاری با کمک شریک زندگی‌اش ناتالی عثمان یک پروژه عکاسی به مسیر انداخت. عکس‌هایی که عثمان در پروفایل خود قرار می‌داد دربرگیرنده تصویر ناتالی بود که دست او را گرفته و او را به جاهای گوناگون می‌برد. در ابتدا به نظر نمی‌رسید کامیابی چشمگیری در گذرگاه باشد. اما پس از یکسال پروژه او در Reddit مطرح شد و از آنجا Daily News سرگذشت او را منتشر کرد. موفقیت برای مراد از اینجا ابتدا شد؛ شرکت‌هایی نظیر سامسونگ با او مشارکت کردند و ناتالی در روسیه صاحب یک برنامه تلویزیونی بر اساس این پروژه شد. صفحه اینستاگرام عثمان ۴٫۵ میلیون فالوور دارد.

 

Theron Humphrey و thiswildidea#

ترون هامفری مسافری بود که توانست بیننده های زیادی برای پروژه اش پیدا کند. او تصمیم به سفر گرفت و وسایلش را پشت وانت ریخت و همراه سگش به جاده زد. در این سفر او مشغول ساخت مستندی به اسم This Wild Idea بود. مستندی که در ۵۰ فرمانروایی فیلمبرداری شد و در هر روز یک شخصیت جدید در آن حضور پیدا می کرد. در خلال ساخت این مستند او صفحه اینستاگرام خویش را مرتباً به روز می‌کرد. نهایتاَ در سال ۲۰۱۲ نشنال جئوگرافی پروژه هامفری را خرید و او را به عنوان مسافر سنه برگزیدن کرد. صفحه اینستاگرام او ۱٫۲ میلیون فالوور دارد.

 

 

حالا اگه افزایش فالوور اینستاگرام به روش‌های بالا برایتان هنوز دشوار است:
روش‌های غیر رایگان افزایش فالوور
روش‌هایی که الی اینجا روشنگری دیتا شد، ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت طبیعی بود. برتری این طریق در این است که فالوورهایی که این طور جذب می‌کنید وفادار هستند و بنا به تصمیم و علاقه وارد صفحه شما شده‌اند.

اما راه‌های دیگری هم برای افزایش فالوور هستی دارد. مانند تبلیغات در اینستاگرام؛ آژانس های تبلیغاتی مختلفی هستند که صفحه اینستاگرام شما را در صفحات پربازدید و صفحات افراد مشهور تبلیغ می‌کنند. سخت این گونه تبلیغات بالا بودن هزینه آنهاست. شما برای چندبار نمایش داده شدن باید چند میلیون پرداخت کنید.

یک روش دیگر خرید فالوورهای فیک است. من این طریق را به شما توصیه نمی‌کنم، چراکه این روش هیچ سودی به حال شما ندارد و کاربران با یک نگاه به پست‌ها و میزان لایک و کامنت‌های شما خواهند فهمید که فالوورهای شما فیک هستند.

روش سایر استفاده از ربات اینستاگرام است. این بهترین شیوه افزایش فالوور اینستاگرام است. ربات اینستاگرام نرم‌افزاری است که بر پای بست، هشتگ‌ها کاربران و صفحات مرتبط را پیدا و آنها را فالو یا آنفالو می‌کند و حتی لایک و کامنت می‌گذارد. این گرد از موثرترین روش‌های پولی برای افزایش فالوور اینستاگرام است که خیلی از چیزهایی که در بالا گفتیم را پوشش دهد. برای اینکه با ربات اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید به دو مقالۀ ربات فالوور اینستاگرام چیست و چرا ربات اینستاگرام روشی موثر برای افزایش فالوور اینستاگرام است مراجعه کنید.

م





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: